Ferry Maat's Soulshow 25 November 1982


Misschien wel de meest belangwekkende soulshow uit de jaren 80 deze aflevering, getuige albumprimeurs van The Brothers Johnson, Chaka Khan en het album wat alles en iedereen weg zou vagen, 'Thriller' van Michael Jackson.

In het eerste uur naast binnenkomers Syl Johnson en Chic in de Disco Action Top 20 een door Ferry in elkaar gedraaide mix van Vanity 6 vs Dr. Jeckyll & Mr. Hyde.

Het laatste uur komen de mensen achter de Disco Action Top 20 hit "Happy Days' van Forecast langs voor een gesprek en wordt tussen de primeurs door ook de wekelijkse aandacht op de black Billboard lijsten gevestigd middels tracks van Zapp, The Commodores en Aretha Franklin.

De originele tape heeft met name het 1e uur veel te lijden gehad, maar dankzij de knip- en plakwerkzaamheden van Foefur klinkt de bijna 30 jaar oude opname ook nu zeer behoorlijk.

http://tinyurl.com/kna8rcs

4 opmerkingen:

Ron zei

Super!
Deze show stond al heel lang op mijn verlanglijst!
Hulde aan het soulshow-archives team!!!!!
Right on!

Groetjes
Ron

The Dude zei

Hey Ron,
kijk daar doen we het nu voor.
grtz
Kees aka The Dude

Anoniem zei

Jullie hebben niet in de gaten hoeveel plezier je mij hiermee doet. Het is zowiezo al onvoorstelbaar dat deze afleveringen allemaal nog beschikbaar zijn, maar ze doorstaan de tand des tijds ongelooflijk goed.
Aan alle medewerkers een dikke merci! Ik vind het fabelachtig.
Er is een enorme schare volgers van jullie blogsite die uitkijken naar elke aflevering die jullie afleveren in werkelijk perfecte staat. Je mag het van mij "...zeer behoorlijk.."noemen, maar daar doe je jezelf mee tekort. De kwaliteit is gewoonweg super.
Ik rijd veel op de weg. En dankzij jullie inspanningen swingt het tijdens mijn ritten.
Keep up the good work!

The Dude zei

hahahaha....ja laat ze maar uit de boxen spetteren,ben nu met 2 December 1982 bezig,incl. playlist,to be continued ...
grtz
Kees
PS en natuurlijk bedanken we onze Foef,de Remaster!!!!